דף הבית >> זכויות במשפט העבודה >> עבודת נשים >> הארכת חופשת לידה - תיקון 46 מרץ 2010
 
הארכת חופשת לידה - תיקון מס' 46 לחוק עבודת נשים

האם חופשת הלידה הוארכה?
התיקון לחוק האריך את תקופת חופשת הלידה מארבעה עשר שבועות לעשרים ושישה שבועות.
אולם, התקופה בה משולמים דמי לידה לעובדת על ידי המוסד לביטוח לאומי לא הוארכה. כלומר, ההיעדרות ב- 12 השבועות הנוספים היא ללא תשלום.

מהי המשמעות להארכת חופשת הלידה?
בעקבות התיקון, הנחת המוצא היא שהעובדת נעדרת 26 שבועות, ורק אם היא חפצה בקיצור חופשת הלידה מתחת ל- 26 שבועות, עליה להודיע למעסיק. וזאת שלושה שבועות מראש לפני חזרתה. בכל מקרה, לא תוכל לקצר את חופשת הלידה מתחת ל- 14 שבועות.
על מי חל השינוי?
השינוי חל רק על עובדת אשר עבדה לפני יציאתה לחופשת לידה שנה או יותר אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה. עובדת אשר עבדה תקופה פחותה מזאת,
יש לשים לב לעובדה כי תוקף החוק חל רק על נשים אשר יצאו לחופשת לידה לאחר תאריך 22 במרץ 2010.
מהו השינוי שחל לגבי הזכאות לחופשה ללא תשלום בעקבות התיקון?
עבור עובדות מעל שנה באותו מקום עבודה:
עד לתיקון, עובדת אשר עבדה מעל 12 חודשים רצופים באותו מקום עבודה, היתה זכאית לחל"ת (חופשה ללא תשלום) בנוסף לחופשת הלידה למשך רבע מתקופת ההעסקה שלה, ולא יותר משנה. תקופת חופשת הלידה המוארכת (קרי: 12 השבועות הנוספים) שהוספה בתיקון היא על חשבון תקופת זכאותה לחל"ת, ולא בנוסף לה. לדוגמא, עובדת שלוש שנים וארבעה חודשים (סך הכל 40 חודשים), יכולה לצאת לחופשה ללא תשלום, בנוסף לתקופת חופשת הלידה, ל-10 חודשי חל"ת.
בעקבות התיקון- העובדת זכאית גם כן להיעדר 10 חודשים, בנוסף לחופשת הלידה בתשלום. אולם, ההיעדרות ב- 12 השבועות מתוך 10 החודשים היא מחמת חופשת הלידה המוארכת, וההיעדרות בגין 7 החודשים הנוספים היא בגין הזכאות לחל"ת. לכך יש משמעות בשל חובתו של המעסיק לתשלום זכויות פנסיוניות במהלך חופשת הלידה.
עבור עובדת שעבדה פחות משנה אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה:
התיקון לחוק ביטל את הדרישה של עבודה במשך 12 חודשים רצופים וקבע כי עובדת רשאית להיעדר מהעבודה, מתום חופשת הלידה, מספר חדשים כרבע ממספר החודשים שבהם עבדה אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה, אך לא יותר משנים עשר חודשים מיום הלידה וחלק של חודש לא יבוא במנין,
ואולם גם במקרה זה ממספר החודשים שתהיה העובדת רשאית להיעדר בהתאם לפסקה זו, יופחתו מספר השבועות שבהם עלתה חופשת הלידה שנוצלה על ידי העובדת על ארבעה עשר שבועות, או על תקופה של ארבעה עשר שבועות, בתוספת הארכות. העדרה של העובדת מעבודתה דינה כדין חופשה ללא תשלום וזמן העדרה לא יבוא במנין לגבי זכויות התלויות בותק.
 

Go Back  Print  Send Page

כתובתנו: בית כלל, דרויאנוב 5, קומה 8 תל אביב 63143;טלפון - 077-2013690 פקס - 077-2013220 

כיתבו אלינו: at-lawyers@013.net

כל הזכויות שמורות למשרד אשכנזי טהון עורכי דין. האמור באתר איננו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.
למידע נוסף אנא צרו עימנו קשר.

Site Map  |  Make us your HomePage |  Top
  |  
לייבסיטי - בניית אתרים